Informacje

Character Image jest spisem wizerunków prowadzony z myślą o autorach grających na blogach grupowych. Funkcjonuje już od 6 sierpnia 2015 roku.
Character Image przechodzi aktualizację. Poprawione karty ze zdjęciami pojawiać się będą na bieżąco na stronie głównej bloga.

27 lutego 2016

Instrukcje - zdjęcie z informacjami

Élise de la Serre
ur.1768 | Templariusz | Paryż | Wersal | rewolucja francuska
powiązania | pamiętnik


Kolejna, mam nadzieję, że przydatna instrukcja na efekt pokazany powyżej. Można oczywiście kod modyfikować na różne sposoby - dodać tło, coś odjąć, coś przesunąć, ale do tego trzeba skupić się właśnie na kodzie. Zamieszczam go z drobnym kredytem zaufania, że docenicie, iż spędzam trochę czasu na ułożenie go i jednak czasem postanowicie zajrzeć do Księgi Pobrań.


<center>
<div id="tlo">
<div id="puste">
</div>
<div id="nazwisko">
IMIĘ I NAZWISKO     </div>
<div id="info">
najważniejsze informacje <br />
<a href="LINK DO PODSTRONY1"_blank">link1</a> | <a href="LINK DO PODSTRONY2" target="_blank">link2</a>
</div>
</div>
</center>
<style type="text/css">
#tlo {
   height:700px; /*wysokość zdjęcia*/
   width:500px;  /*szerokość zdjęcia*/
   background: url("LINK DO ZDJĘCIA");
}
#puste{
   height:500px; /*odległość między górą zdjęcia a tekstem*/
}
#nazwisko {
   text-align: center; /*wyśrodkowanie tekstu*/
   width:100%; /*długość pola tekstowego*/
   height:60px; /*szerokość pola tekstowego*/
   font-family: 'Vladimir Script'; /*rodzaj czcionki*/
   font-size: 50px; /*rozmiar czcionki*/
   color: black; /*kolor czcionki*/
   text-shadow: 2px 0px 2px white; /*cienie pod tekstem*/
}
#info {
   text-align: center; /*wyśrodkowanie tekstu*/
   width:96%;  /*długość pola tekstowego*/
   height:65px; /*szerokość pola tekstowego*/
   font-family: 'Georgia'; /*rodzaj czcionki*/
   font-size: 14px; /*rozmiar czcionki*/
   letter-spacing: 5px; /*odległość między literami*/
   padding: 5px; /*odległość między ramką a tekstem*/
   border-radius: 0px 0px 50px 50px; /*zaokrąglenie ramki*/
   border: 1px solid #000; /*ramka dla tekstu*/
   background:rgba(0, 0, 0, 0.7); /*kolor tła tekstu*/
   color: grey; /*kolor czcionki*/
   text-shadow: -2px 0px 5px #ada495, 2px 0px 5px #040203; /*cienie pod tekstem*/
}
</style>

Wartości zaznaczone kolorem można zmieniać według własnego uznania.

5 komentarzy:

  1. Więc ja mam pytanie. Ogólnie to jestem zachwycona opcją zdjęcia z informacjami i tak się zastanawiam czy jest opcja umieszczenia kilku takich zdjęć w jednym poście. Próbowałam, ale wtedy za każdym razem wkleja mi się do wszystkiego ostatnio wklejone zdjęcie i może jest jakiś magiczny kod który to powstrzyma? O losie, nie mam pojęcia czy dobrze wyjaśniłam co mam na myśli, ale liczę, że może jednak cudowni magicy zrozumieją :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest taka możliwość, ale prosiłabym o maila, wyjaśnię wtedy, o co chodzi. :D
      Ewentualnie prosiłabym o odezwanie się na mojego: hijodelaluna876@gmail.com

      Usuń
  2. Jestem totalnym beztalenciem HTMLa, a to jest piękne... Dziękuję, że ktoś ma ochotę i czas tworzyć tak przydatne instrukcje! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podłączam się do Nicponia! nic z tego nie rozumiem, te kody są gorsze niż chiński, a tu nawet coś zaczynam... rozumieć? szok! :D dziękuję!

      Usuń
  3. Bardzo przydatna instrukcje, dziękuję <3

    OdpowiedzUsuń

Szablon wykonany przez prudence. Źródła: 7Themes.com MRUwisko Helplogger